Waarom een Power of Replacement kit?

Je hoort, ziet of leest het vast wel eens op de diverse BMW fora:

"Ik" heb een Siebenrock  danwel "kraftpaket" van bv Edelweiss en/of andere leverancier geplaatst dan wel overweeg dat te doen.

note: We gaan hier niet in op welke "beter" is qua merk, simpel en alleen om het feit dat Motolab met 2 verschillende merken/leveranciers ervaring heeft en bij beide hebben we geen grote voor of nadelen ondervonden, waardoor het meer een smaak (of cult) zaak wordt danwel welke is vlot leverbaar en heeft een goede aftersales igv. issue's.)

Motolab heeft de Siebenrock producten uit voorraad leverbaar in basis.

Wat zijn nu de voordelen van dat soort "kits"?  Ook als je niet "sneller" hoeft of direct meer PK's wilt..?

Eerst even wat feiten:

  • ALLE BMW R2V Boxers (behalve de R45 & R65) hebben een "identieke" krukas qua slag. De slag  (en zelfs balansfactor in de meeste gevallen)  is GELIJK.
  • op DIE basis kun je dus de cilinder inhoud van je BMW eenvoudig wijzigen, lees: vergroten,  door de boring te vergroten, immers cilinder inhoud is Boring x Slag =cc

Wat is het voordeel van meer CC's ?

simpel: meer cc = meer explosief materiaal (brandstof & luchtmengsel)  beschikbaar per slag en dus meer bruikbaar vermogen per slag..    en op deze wijze verkregen, levert gewoon meer koppel ( merkbaar vermogen onderin) waardoor e.e.a. niet per se harder gaat in km's/u maar prettiger en soepeler trekkracht  in de gebeiden waar je meestal rijd.

En die "balansfactor" maakt dat nog wat uit?

simpel: wij durven te stellen dat de balansfactor van de krukas zelf bij de 800cc's en 1000cc uitvoeringen af fabriek in de praktijk gelijk blijkt, dat terwijl de zuigers echt verschillende gewichten hebben!

Om die reden is de R80 bv ook de mooist lopende BMW R2V boxer en de favorioet van alle echte KM vreters... (Overheid, verreizenden, woon werk verkeer rijders, noem maar op) de 1000cc (R100) loopt veel rauwer... dat heeft te maken met die balansfactor...

Zowel de POWER KIT als de REPLACEMENT KIT bevatten zuigers welke lichter zijn dan de originele 1000cc Mahle zuigers van BMW, waardoor de loop vele malen mooier wordt!  gewoon simpel omdat de zuiger significant lichter is ("gelijk" aan een 800cc zuiger) De balansfactor weer klopt en dus de rij ervaring enorm merkbaar vergroot (andere motor gevoel).

Hier komt enig onderscheid per leverancier naar boven... hier wisselen de gewichten per zuiger, (soms) per fabrikant en dan dus de effectieve balansfactor..   bij de Siebenrock kits is deze sowieso goed!

 

welke kit moet / kan op welke fiets?

beperkende factoren zijn: 

  • bij oudere R2V Boxers TOT 9/'75 de uitsparing in het carter (daar waar de cilinder "skirt" inschuift), die is namelijk 97mm ipv het latere grotere "gat", let dus bij een aanschaf op de maatvoering!
  • de uitsparing in de KOP cq de verbrandings ruimte, is bij alle NIET 1000cc's affabriek, kleiner dan de 1000cc affabriek, waardoor bij een grotere boring en standaard 1000cc zuiger, de zuiger de kop raakt en alles stuk gaat. de juiste KIT danwel de juiste aanpassing/voorbereiding is noodzakelijk

klik voor meer info omtrent de juiste power of replacement kit HIER! KLIK

 

Per telefoon bereikbaar:

Standaard:  Woensdag- & donderdagmiddag 12.00 - 17.00 & vrijdagmiddag 12.00-15.00

andere momenten druk met inpakken vd pakketjes, inkoop ed.

Verkooppunt

 

 

Brembo

 

 

Click & Collect

Click & Collect (onder voorwaarden)(klik)

Dus GEEN spontane verkoop "aan de deur"

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Verzending | Versand | Postage

Tot | Bis | Untill : 21 Kg

  • NL: afhankelijk brandstof toeslagen met basis prijs € 7,20
  • DE: Ab € 11,29
  • FR: € 19,25
  • Other country's incl Scandinavia see in your shopping Bag
  • verzendkosten zijn incl. 21% BTW (zijn wij verplicht), derhalve BTW voor bedrijven terug te vragen.
© 2014 - 2024 Motolab | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel