Waarom een Power of Replacement kit?

Je hoort, ziet of leest het vast wel eens op de diverse BMW fora:

"Ik" heb een Siebenrock  danwel "kraftpaket" van bv Edelweiss en/of andere leverancier geplaatst dan wel overweeg dat te doen.

note: We gaan hier niet in op welke "beter" is qua merk, simpel en alleen om het feit dat Motolab met 2 verschillende merken/leveranciers ervaring heeft en bij beide hebben we geen grote voor of nadelen ondervonden, waardoor het meer een smaak (of cult) zaak wordt danwel welke is vlot leverbaar en heeft een goede aftersales igv. issue's.)

Motolab heeft de Siebenrock producten uit voorraad leverbaar in basis.

Wat zijn nu de voordelen van dat soort "kits"?  Ook als je niet "sneller" hoeft of direct meer PK's wilt..?

Eerst even wat feiten:

  • ALLE BMW R2V Boxers (behalve de R45 & R65) hebben een "identieke" krukas qua slag. De slag  (en zelfs balansfactor in de meeste gevallen)  is GELIJK.
  • op DIE basis kun je dus de cilinder inhoud van je BMW eenvoudig wijzigen, lees: vergroten,  door de boring te vergroten, immers cilinder inhoud is Boring x Slag =cc

Wat is het voordeel van meer CC's ?

simpel: meer cc = meer explosief materiaal (brandstof & luchtmengsel)  beschikbaar per slag en dus meer bruikbaar vermogen per slag..    en op deze wijze verkregen, levert gewoon meer koppel ( merkbaar vermogen onderin) waardoor e.e.a. niet per se harder gaat in km's/u maar prettiger en soepeler trekkracht  in de gebeiden waar je meestal rijd.

En die "balansfactor" maakt dat nog wat uit?

simpel: wij durven te stellen dat de balansfactor van de krukas zelf bij de 800cc's en 1000cc uitvoeringen af fabriek in de praktijk gelijk blijkt, dat terwijl de zuigers echt verschillende gewichten hebben!

Om die reden is de R80 bv ook de mooist lopende BMW R2V boxer en de favorioet van alle echte KM vreters... (Overheid, verreizenden, woon werk verkeer rijders, noem maar op) de 1000cc (R100) loopt veel rauwer... dat heeft te maken met die balansfactor...

Zowel de POWER KIT als de REPLACEMENT KIT bevatten zuigers welke lichter zijn dan de originele 1000cc Mahle zuigers van BMW, waardoor de loop vele malen mooier wordt!  gewoon simpel omdat de zuiger significant lichter is ("gelijk" aan een 800cc zuiger) De balansfactor weer klopt en dus de rij ervaring enorm merkbaar vergroot (andere motor gevoel).

Hier komt enig onderscheid per leverancier naar boven... hier wisselen de gewichten per zuiger, (soms) per fabrikant en dan dus de effectieve balansfactor..   bij de Siebenrock kits is deze sowieso goed!

 

welke kit moet / kan op welke fiets?

beperkende factoren zijn: 

  • bij oudere R2V Boxers TOT 9/'75 de uitsparing in het carter (daar waar de cilinder "skirt" inschuift), die is namelijk 97mm ipv het latere grotere "gat", let dus bij een aanschaf op de maatvoering!
  • de uitsparing in de KOP cq de verbrandings ruimte, is bij alle NIET 1000cc's affabriek, kleiner dan de 1000cc affabriek, waardoor bij een grotere boring en standaard 1000cc zuiger, de zuiger de kop raakt en alles stuk gaat. de juiste KIT danwel de juiste aanpassing/voorbereiding is noodzakelijk

klik voor meer info omtrent de juiste power of replacement kit HIER! KLIK

 

Coronavirus (COVID-19)-Update

Deze situatie is bijzonder voor ons allemaal.
Maar ook in deze tijd helpen we je graag,
zoals 
je van ons gewend bent. 

Ook wij houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus (COVID-19) nauwlettend in de gaten.

update: 29/09/20  
Naar aanleiding van de RIVM richtlijnen & eigen inzicht is er besloten dat we de 1,5M afstands regel BLIJVEN aanhouden en GEEN AFHAAL mogelijkheid hebben, om corona-besmetting te voorkomen. Wij hebben EN personeel EN binnen ons pand | ontvangst ruimte NIET de mogelijkheid de 1,5 M te waarborgen tussen klanten en personeel.

Ook wordt er door een deel van ons team thuisgewerkt! Dus je kan opeens een ander achtergrondgeluid horen dan normaal...
Soms vaker wat tragere reacties op email en telefoon (iets uitzoeken duurt immers op afstand wat langer) dan je gewend bent...
Weet je in ieder geval waarom.

Het kan dus gebeuren dat wij telefonisch iets minder goed bereikbaar zijn.
Wij willen je ook vragen zoveel mogelijk gebruik te maken van het online contactformulier.

Zo kunnen wij de support die je van ons gewend bent blijven voortzetten. 
Alvast bedankt voor je begrip en medewerking! 

Ten aanzien van leveringen en vooraden:

Motolab is zelf voorraadhoudend en onze magazijnen zijn goed gevuld. We hebben vrijwel geen chinese producten, echter wel heel veel EU fabrikaat uit Duitsland en Italie, o.a. Mahle, Bing, Brembo, Domino, zijn in fase 1 al gesloten geweest  e.a. is weer op gang vooralsnog, met zeker nog incidentele "hick-ups" van wat meer specifieke onderdelen . Ga niet bellen of mailen:"is dit wel op voorraad?" in principe is het immers op voorraad anders een paar werkdagen later weer !  Dergelijke vragen kosten ons erg veel tijd en staat daadwerkelijke levertijd alleen maar in de weg. Als er lever problemen blijken te onstaan, melden we dat zo snel mogelijk en zullen zonder omhaal de betalingen terug storten indien gewenst.. Tip: bestel VOOR dinsdag 12.00u, dan zul je het vrijwel altijd op zaterdag op de mat "mocht het een keer uitverkocht zijn"  zodast je tijd hebt om te sleutelen en daarna te rijden.. Bestel je op vrijdag pas, wordt alles spannender mbt levering, hoewel dat vaak nog lukt mits voor 12.00u besteld

We houden je op de hoogte (update: 29/09/2020)
Houdt in toenemende mate rekening met kans op vertraging er is nog niets gecommuniceerd vanuit de vervoerders, maar 1 & 1 = 2.. dat wel.. We hebben gemerkt dat situatie in een land snel kan veranderen, houd hier rekening mee. Zo kunnen er bijvoorbeeld pakketpunten zijn die individueel als (winkel)eigenaar besluiten om dicht te gaan.

Als er wel sprake is van verstoringen zullen we dit zo snel mogelijk met je communiceren.

Update PostNL 16/3 ( MOGELIJK vanaf oktober WEER/nog steeds van toepassing!)
PostNL volgt de richtlijnen van de overheid en houdt contact met de autoriteiten om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Consumenten hoeven tot nader order niet meer op een handheld scanner te tekenen voor ontvangst van een pakket. De bezorger zal dat namens de ontvanger doen door de laatste drie tekens van het nummer van paspoort of rijbewijs te noteren na ontvangst.  

postnl klantenservice. t.a.v. corona Klik

International Service alerts regarding expected delays: Click

Verkooppunt

 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Betaal optie's|Zahlung|Pay

Webshop:

Afhalen  :

Verzending | Versand | Postage

Tot | Bis | Untill : 21 Kg

  • NL: € 5,40 of  € 6,98
  • DE: € 10,29
  • UK: € 11, 95
  • Other country's incl Scandinavia see in your shopping Bag
  • verzendkosten zijn incl. 21% BTW (zijn wij verplicht), derhalve BTW voor bedrijven terug te vragen.
© 2014 - 2020 Motolab | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel