Motolab's Gallery

Een kleine selectie van de "brouwsels" uit het MOTOLAB

 

De eerste caferacer gebouwd door Motolab in 1999 

(let ff niet op het vreselijke tijdelijke vakantie bagage REK)

-Basis een Moto Guzzi LM II '79

-Blok Moto Guzzi Daytona / John Wittner 4 klepper '92

-aangepaste MG LM I tank

-Dellórto 38mm Flatslide carb's

-Kees van der Starre , maatwerk RVS uitlaat systeem 50mm uitlaatbochten met absorptie demperset

 

Dit project is ooit eens gespot tijdens een van de eerste test ritten van Harold op dit 4 kleps monster, door een redacteur van de guzzi koerier blijkbaar, gezien bovenstaand artikel. We hebben direct op die oproep gereageerd destijds, meerdere malen zelfs, met diverse verschillende communicatie middelen, edoch de spanningsboog van die redacteur was blijkbaar wat kort.... nooit een reactie terug ontvangen. Wij hadden graag wat zaken verteld, uitgelegd, verduidelijkt en misverstanden/aanname's weggenomen.

 

----------------------------------

Op verzoek een "maatwerk" klus om een K75S '92 qua hoogte geschikt te maken voor een vrouw van 1.72 cm (en meteen wat "extra" verbeteringen doorgevoerd tbv rijeigenschappen)

-in totaal 6 cm verlaagd (zadel & rijwielgedeelte!)

-Paralever achterbrug ingebouwd (ipv de OEM telelever)

-WP afgeveerd

-17' voorwiel met zwevende schijven en 4 zuiger Brembo's

- 160mm Achterwiel

-RDW geschouwd

Voor                                                                                  Na

 

 

 

 

 

 

 

----------------------------

 

Een BMW Model K11 welke BMW zelf nooit gebouwd heeft

-Samengesteld uit louter BMW OEM onderdelen (op de WP vering, uitlaat en Stab.stang na)

-K1100 Blok, K1 Kuip en K1 Gearing cardan

-GPS gemeten top 276Km/u

-ABS II

 

-----------------------------------

BMW R65 '82 met R100R blok

-1000cc lange slag blok uit '92 (tbv koppel "onderin")

-RDW gekeurd/ 1000cc op kenteken

-OEM Loodvrij -40mm CV's

-RVS Dubbele balans setup voor nog meer koppel -Laser RVS demperset

-BMW OEM verlaagd zadel ideaal voor personen voor tussen de 165cm en 180cm

 

        

 

 

 

 

 

Update juli 2017

Voorzien van Spaakwielen,  Alu velgen en RVS "Premium" spaken

(= nieuw in het programma: geen breuk, geen flex)

Nieuwe Brembo: Remschijven, Remklauwen & RVS remleidingen (zwart ommantelt)

Nieuwe cockpit en koplamp, Nieuw spuitwerk: Bahama Gelb

 

 

 

 

 

 

 

Coolride Handvatverwarming "de Luxe" (5 standen instelbaar) met 1 knop op Origineel BMW armatuur links.

pre-heat functie ingebouwd, warmte intensiteit via LED's op dashboard afleesbaar.

 

 

 

 

 

 

Update 30/07/2019

BSA GoldStar ZB34 GS Engine Overhaul | Revisie

Complete revisie van een van de allereerste Na-oorlogse 500cc GoldStar blokken. Phil Pearson (klik) heeft voor ons een nieuwe bus geplaatst in de cilinder, de magneet tafel opgelast en weer op de standaard maten gevreest.

Motolab heeft dit blok voorzien van een nieuwe Big-end rollen NOS kwaliteit, Nieuwe RHP hoofdlagers, nieuwe NOS afstandsringen en bussen, nieuwe seegerring, nieuwe NOS shims, nieuwe Phil Pearson plasma Nitride kleppen (dit blok heeft in clubman/race trim de BSA fabriek verlaten aan de kop te zien (grote carb, grote kleppen, zag er niet gemodificeerd uit)), nieuwe ORIGINELE BSA zuiger STD ( 65-2562 met 1/16-in. Comp-Rings 9.0 Comp-Ratio) voorzien van 2 mm decompressieplaat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZB34 GS 148 was planned to be despatched by BSA with a ZB32S 200-sequence frame to Australia in December 1948 but ended up to be despached to Rich Child Cycle Co, New York [the East Coast BSA Distributor] on 10 May 1949.

 

 

Coronavirus (COVID-19)-Update

Deze situatie is bijzonder voor ons allemaal.
Maar ook in deze tijd helpen we je graag,
zoals 
je van ons gewend bent. 

Ook wij houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus (COVID-19) nauwlettend in de gaten.

update: 29/09/20  
Naar aanleiding van de RIVM richtlijnen & eigen inzicht is er besloten dat we de 1,5M afstands regel BLIJVEN aanhouden en GEEN AFHAAL mogelijkheid hebben, om corona-besmetting te voorkomen. Wij hebben EN personeel EN binnen ons pand | ontvangst ruimte NIET de mogelijkheid de 1,5 M te waarborgen tussen klanten en personeel.

Ook wordt er door een deel van ons team thuisgewerkt! Dus je kan opeens een ander achtergrondgeluid horen dan normaal...
Soms vaker wat tragere reacties op email en telefoon (iets uitzoeken duurt immers op afstand wat langer) dan je gewend bent...
Weet je in ieder geval waarom.

Het kan dus gebeuren dat wij telefonisch iets minder goed bereikbaar zijn.
Wij willen je ook vragen zoveel mogelijk gebruik te maken van het online contactformulier.

Zo kunnen wij de support die je van ons gewend bent blijven voortzetten. 
Alvast bedankt voor je begrip en medewerking! 

Ten aanzien van leveringen en vooraden:

Motolab is zelf voorraadhoudend en onze magazijnen zijn goed gevuld. We hebben vrijwel geen chinese producten, echter wel heel veel EU fabrikaat uit Duitsland en Italie, o.a. Mahle, Bing, Brembo, Domino, zijn in fase 1 al gesloten geweest  e.a. is weer op gang vooralsnog, met zeker nog incidentele "hick-ups" van wat meer specifieke onderdelen . Ga niet bellen of mailen:"is dit wel op voorraad?" in principe is het immers op voorraad anders een paar werkdagen later weer !  Dergelijke vragen kosten ons erg veel tijd en staat daadwerkelijke levertijd alleen maar in de weg. Als er lever problemen blijken te onstaan, melden we dat zo snel mogelijk en zullen zonder omhaal de betalingen terug storten indien gewenst.. Tip: bestel VOOR dinsdag 12.00u, dan zul je het vrijwel altijd op zaterdag op de mat "mocht het een keer uitverkocht zijn"  zodast je tijd hebt om te sleutelen en daarna te rijden.. Bestel je op vrijdag pas, wordt alles spannender mbt levering, hoewel dat vaak nog lukt mits voor 12.00u besteld

We houden je op de hoogte (update: 29/09/2020)
Houdt in toenemende mate rekening met kans op vertraging er is nog niets gecommuniceerd vanuit de vervoerders, maar 1 & 1 = 2.. dat wel.. We hebben gemerkt dat situatie in een land snel kan veranderen, houd hier rekening mee. Zo kunnen er bijvoorbeeld pakketpunten zijn die individueel als (winkel)eigenaar besluiten om dicht te gaan.

Als er wel sprake is van verstoringen zullen we dit zo snel mogelijk met je communiceren.

Update PostNL 16/3 ( MOGELIJK vanaf oktober WEER/nog steeds van toepassing!)
PostNL volgt de richtlijnen van de overheid en houdt contact met de autoriteiten om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Consumenten hoeven tot nader order niet meer op een handheld scanner te tekenen voor ontvangst van een pakket. De bezorger zal dat namens de ontvanger doen door de laatste drie tekens van het nummer van paspoort of rijbewijs te noteren na ontvangst.  

postnl klantenservice. t.a.v. corona Klik

International Service alerts regarding expected delays: Click

Verkooppunt

 

Betaal optie's|Zahlung|Pay

Webshop:

Afhalen  :

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Verzending | Versand | Postage

Tot | Bis | Untill : 21 Kg

  • NL: € 5,40 of  € 6,98
  • DE: € 10,29
  • UK: € 11, 95
  • Other country's incl Scandinavia see in your shopping Bag
  • verzendkosten zijn incl. 21% BTW (zijn wij verplicht), derhalve BTW voor bedrijven terug te vragen.
© 2014 - 2020 Motolab | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel