Balanceren krukas

Motolab bied vanaf heden ook het dynamisch balanceren van krukassen aan.

 

Voor 2 cilinders zoals bv. BMW Boxers en Moto Guzzi's vooralsnog voor een "fixed price".

note: deze tekst wordt tzt verder uitgebreid!

Waarom is dynamisch balanceren in een aantal gevallen een goede zaak, danwel noodzaak? (deze uitleg is zo beschreven dat een "niet techneut"  kan begrijpen waarom e.e.a. verebeterd kan worden)

de basis:

Een krukas is "an sich" een a-symetrisch onderdeel, welke draait om een centrale as. Dit maakt het belangerijk dat deze krukas in de rijdbare toerentallen van je motor (tpm/rpm) "in balans" is zodat je motor niet trilt (tbv. heel blijven en comfort)

"De" fabriek heeft na grondige analyse en ontwikkeling gekozen voor een "x"% balans factor, daarbij in ogenschouw genomen "gemiddeld" rij gedrag en het kosten aspect (productie kosten motor).

Dat houdt in dat die balans factor "voldoet" t.a.v. gemiddelde betrouwbaarheid en rijdbaarheid maar niet per definitie voor jou zelf of je motor ideaal is (100% ideaal kan ook niet overigens, het blijft een gemiddelde, maar per motor vele malen beter/prettiger t.a.v. nieuw gemonteerd materiaal en rij comfort kan zeker!)

Wanneer opnieuw balanceren?

Er zijn meerdere redenen om de krukas opnieuw of ander te balanceren, enkele worden hier genoemd:

-de krukas is ontworpen voor een 800cc met bijbehorend gewicht zuigers maar jij hebt een 1000cc met zwaardere zuiger of anders om bv 600cc  (bij ALLE series BMW R2V Boxers het geval!)

-je hebt inmiddels een overmaat (dus zwaardere) zuiger gemonteerd

-je hebt een Siebenrock cilinder/zuiger kit gemonteerd op je BMW R2V

-je hebt een 1000cc gilardoni cilinder/zuiger kit gemonteerd op je 750 of 850cc Guzzi

-je hebt een lichter of zwaarder vliegwiel gemonteerd dan "af fabriek" en daarom rijd je nu in een ander toeren gebied dan de krukas op gebalanceerd is..

-je vind je motor niet fijn rijden (tintelende vingers of tenen) in het toeren gebied waar jij graag rijd

-etc.

-etc.

Wat moet ik doen/aanleveren zodat Motolab mijn krukas kan balanceren?

Ten eerste richt Motolab zich primair op de doelgroep welke zelf sleutelt maar niet ALLES zelf kan zoals, boren hohnen, balanceren ed. maar bv wel het blok in en uit elkaar kan schroeven. Dit houdt e.e.a. betaalbaar en zoals wij dat zien het leukst ;-)

(kun of wil je dat niet zelf? Dan is er ook bij Motolab een oplossing, op basis van uur tarief, bel of mail foor info)

 

Wij zijn de "kale" volledig gedemonteerde krukas nodig, ontvet en schoon is wel zo prettig.

 

Op en aan de krukas zitten diverse componenten bevestigd welke invloed hebben op de balans factor:

-Vliegwiel? ja en nee, v.w.b. vliegwiel gaan we er vanuit dat DIE 100% in balans is, dus die mag thuis blijven (kunnen we additioneel natuurlijk wel wat mee als je dat per se wilt..=na calculatie)

-krukas lagers? Nee! Niet mee sturen

-Tandwiel op krukas? JA! Mee sturen

-drijfstangen? JA! Mee sturen

-drijfstangbouten EN moeren? JA! Mee sturen

-lagerschalen? JA! Mee sturen

-Zuiger en zuigerveren? JA! Mee sturen

-zuiger pen en borg veren? JA! Mee sturen

note: vervang je daar delen van voor nieuw, moet je dus de nieuwe delen meesturen!

 

Doorlooptijden:

Voor goed werk is tijd en geduld nodig, daarnaast hebben we meer klanten en dus een planning mbt werkzaamheden. Als het "de volgende" dag klaar moet, ben je zelf te laat op het idee gekomen ;-)

Houdt dus rekening met een dag of 10 aan werk dagen voor een optimaal resultaat (ideale "winterklus")

Maart, april en mei zijn ivm het (weg) race seizoen en de preparaties daarvoor vaak de maanden waar het langer KAN duren..

 

Doet Motolab ook 3, 4 of 6 cilinder krukassen?

Motolab is goed en sterk in 1 & 2 cilinders...daar ligt onze kracht. Heb je een multi cilinder krukas en wilt toch graag dat Motlab die voor je balanceert? Kan, maar op basis van nacalculatie met aanbetaling (neemt meer research tijd en opspantijd.

Hoe aan te leveren en te betalen?

  • Je besteld en betaald in de webshop het artikel 2 cilinder krukas balanceren incl. verzenden!!
  • Na betaling en ontvangst ordernummer stuur je e.e.a. GOED en STEVIG verpakt zoals boven aangegeven op naar Motolab inclusief een kopie van de factuur.
  • zodra je krukas klaar is retourneren we hem naar je.

 

 

 

 

Sorteer op

Coronavirus (COVID-19)-Update

update: 21/04/21  volledig overzicht  KLIK

Kort:

  • Ook na 28 April GEEN AFHAAL mogelijkheid door gewijzigde werkwijze om corona-besmetting te voorkomen. Click & Collect onder voorwaarden (klik)
  • Ook wordt er door een deel van ons team thuisgewerkt! terwijl het velemalen drukker is op het magazijn en de inpakstraat dan normaal.. Dus vaker tragere reacties op email en telefoon
  • Wij willen je ook vragen zoveel mogelijk gebruik te maken van het online contactformulier.
  • Motolab is zelf voorraadhoudend en onze magazijnen zijn goed gevuld.
  • Ga niet bellen of mailen:"is dit wel op voorraad?" in principe is het immers op voorraad anders een paar werkdagen later weer !  Nu fase 3 Lock-down in O.a. DE, FR sinds 14 maart Italie weer (Brembo, dellorto, ed..) , soms vertraging van een week, MAAR het KOMT ALTIJD! Enig geduld is fijn!
  • Als er wel sprake is van verstoringen zullen we dit zo snel mogelijk met je communiceren.

postnl klantenservice. t.a.v. corona Klik

International Service alerts regarding expected delays: Click

Verkooppunt

 

Betaal optie's|Zahlung|Pay

Webshop:

Afhalen  :

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Verzending | Versand | Postage

Tot | Bis | Untill : 21 Kg

  • NL: € 5,40 of  € 7,20
  • DE: € 10,29
  • UK: € 11, 95
  • Other country's incl Scandinavia see in your shopping Bag
  • verzendkosten zijn incl. 21% BTW (zijn wij verplicht), derhalve BTW voor bedrijven terug te vragen.
© 2014 - 2021 Motolab | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel