FAQ / Veel gestelde Vragen

Omdat verschillende vragen vaker voorkomen zullen we proberen die meest gestelde vragen hier kort en bondig te beantwoorden (en uit te breiden indien gewenst)

 

  • Ik heb afgelopen weekend (of: vrijdagavond, zaterdag, zondag, maandag) iets besteld, ik wil "even" weten of dat wel goed gegaan is, want ik heb nog niets binnen (op woensdag):

antw: Net zoals elke echte MOTORZAAK zijn wij op maandag gesloten, m.a.w. wij gaan dinsdag direct aan de slag met ook jou order (en meestal nog 100 andere), het kan voorkomen dat er een werkdag extra nodig is om die order goed en netjes bij je te krijgen.. bijna altijd is verzending per omgaande maar soms bestellen nog 10 mensen hetzelfde terwijl bv 5 voorzien is,  we zorgen er in principe altijd voor dat je in het weekend alles binnen hebt om lekker te kunnen sleutelen..

bellen als "extra" check mag, maar die tijd kunnen we ook besteden aan advies, inkopen en orders inpakken/verzenden..

 

  • Is de site van Motolab.nl veilig\secure? 

antw: JA!  en zeker op de pagina's waar privacy gevoelige gegevens moeten worden ingevuld en in betaalschermen! Je ziet in de adresbalk dit staan: https://cdn.myonlinestore.eu/94147475-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/order/login/?mww_token=xxxxxxxxx

  • Is Motolab zelf voorraadhoudend? of bestellen jullie pas als ik als klant bestel?

antw:  Motolab is zelf voorraadhoudend! en... dat in 98% of meer van de gevallen! Bovendien als dealer van veel merken, hebben wij dagelijks (2 tot 3x per week) aanvulling van die firma's, mocht de volgende dag een keer niet lukken: Wij streven er altijd naar om de bestelde producten uiterlijk zaterdag ochtend bij je op de mat te hebben, zodat je aan de slag kunt!

  • Ik zie geen voorraad staan bij het artikel welke ik wil bestellen, is die wel op voorraad?

antw: alles waar geen voorraad aantal bij staat zijn artikelen uit ons "basis" assortiment en in 98% of meer van de gevallen in ruime mate op voorraad!

 

  • Kan er geruild worden?

antw: In overleg is veel mogelijk, dus ook ruilen en/of geld retour. Naast de wetelijke kaders qua retourrecht zoeken we altijd graag naar oplossingen. Bel of mail dus als je iets wilt ruilen en vraag naar de mogelijkheden. Nieuw, IN de verpakking & dus ongemonteerd zal zelden een issue zijn, sommige producten zijn echter "maatwerk producten" die maken of bestellen we speciaal voor jou op maat en zijn bedoeld voor op jou motor (qua maat en/of model)  en passen dus niet op een andere motor uit onze klantenkring. MEET dus altijd van te voren goed! Check altijd bij binnenkomst spullen, of het de juiste (bestelde) maat is (ook wij maken fouten af en toe). VOOR je besteld mag je altijd bellen of mailen voor advies!! (daarna overigens ook ;-)

Gebruikte/reeds gemonteerde producten kunnen wij niet retour nemen! Ook niet als wij de verkeerde maat gestuurd hebben. Meet en check dus van te voren! VOOR je monteerd! Toch gedaan? Bel of mail, zoeken we wederom naar een mogelijke oplossing!

Ligt de fout bij Motolab, betalen wij de verzend retourkosten d.m.v. het toezenden van een door ons betaald retourlabel, goed ingepakt en met dat label hoef je dat alleen nog maar bij Postnl af te geven.

Heb je zelf een foutje gemaakt of wil je een deel van je order ruilen maar de rest houden, ben je zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.

  • Van welk kennis niveau gaat Motolab uit bij haar omschrijvingen bij de artikelen?

antw: Uitgangs punt is altijd, dat de klant ZELF gedegen en goed technisch geschoold onderlegd is, voor zij of hij aan een technische klus begint aan een voertuig, het blijft immers een voertuig voor op de openbare weg, danwel circuit fiets, geschikt voor hoge snelheden. Hoe zij of hij aan die kennis komt, school, studie of autodidact is natuurlijk niet van belang, bottomline is: JIJ zelf bent verantwoordelijk voor de (aankoop) keuze's welke jij maakt en of en waar je die toepast.

Wij kunnen onmogelijk alles wat iemand er ook maar bij kan fantaseren omschrijven. Zoals een kat of cavia NIET in de magentron kan en mag, zo zit een 6mm slang NIET klem om een 6mm filter, dat is immers dezelfde maat met te weinig klemspanning, bedenk en/of zoek dat eerst zelf uit!

  • Kan ik bij Motolab terecht voor echte kennis en advies? als rijder en techneut?

antw: JA! Wij rijden en sleutelen al meer dan 34 jaar ZELF! Van tochten van 6000km of meer (per keer) bv. europa trips, zomer en winter rijden, tot en met restauratie oldtimers, revisie, tuning, modificatie, aanpassingen, "you name it" Dus geen trendy "wannabee" gedoe, hoewel we natuurlijk open staan voor nieuwe trends. De norm is en blijft echter "het moet wel goed voor onderweg"

  • Kan ik bij Motolab terecht voor onderdelen van Japanse en/of Amerikaanse motorfietsen? of willen jullie dat voor mij bestellen?

antw: NEE!  of genuanceerder : in basis niet, Motolab is Europese motorfietsen en onderdelen. Veel van onze producten passen uitstekend op Japanse of andere motorfietsen en kunnen dus daar dus heel goed voor gebruikt worden. Maarrrrr we hebben geen verstand van niet Europese merken en kunnen er dus niet over adviseren (of dat past of niet).  Als we iets specifieks voor je Japanner of Amerkaanse motofiets moeten bestellen, valt dat onder maat werk en kan dan niet geruild worden in het kader van de wet "kopen op afstand" (heb me bedacht, vind toch een andere kleur mooier of... mijn partner is het er niet mee eens)

  • Zijn jullie "puur" een internet shop of echte motorzaak en kan ik langskomen voor advies en/of spullen te bekijken en overleggen

antw: De wereld verandert, omdat 90% per post gaat tegenwoordig, hebben wij geen showroom meer. Dat helpt ook de prijzen zo mooi te houden, ECHTER bijna 30% van onze klanten komt regelmatig langs, voor advies, om iets te bekijken, te meten, te voelen, etc. dat kan altijd bij Motolab, maar maak even een afspraak, dan plannen we ruimte voor je in, zorgen dat hetgeen wat je graag wilt zien, klaar ligt/aanwezig is, etc.etc. vanzelfsprekend is kijken/langskomen vrijblijvend.

 

  • Ik probeer jullie te bellen in de middag of avond maar krijg het antwoord apparaat, wanneer kan ik het beste bellen?

antw:  In de ochtenden, van dinsdag t/m vrijdag, tussen 09.15u & 14.00u zijn we zoveel mogelijk telefonisch bereikbaar. In de middag is ons gehele team druk bezig alle orders compleet te maken, in te pakken en te verzenden. We hebben helaas geen dedicated team om te telefoneren, te emailen en social media te doen om 24/u per dag 7 dagen in de week bereikbaar te zijn, helaas, echter.. dat zie je gelukkig WEL terug in de kwaliteit van de goederen, de aandacht voor je spullen, de grote voorraad en dus de leverbaarheid van goede spullen als ook in de laagst mogelijke prijzen.

 

  • Ik zie geen aangepaste SUB-frame's, bochten kitjes of custom zitjes op de site van Motolab, leveren jullie dat niet?

antw: Voor deze toepassingen maar ook uitlaatbochten "geloven" wij niet in : "universeel". Universeel betekend, past (nog net) niet, "zit nog werk aan..". Bochten/buigsetjes... moet je nog zelf een lasser regelen, zadels = feitelijk vaak chinese 125cc motorfiets zadels van goedkoop skai oid..  goedkoop is hier vaak duur koop. zelfs merken Vonzetti oid blijkt in de praktijk soms met scheve veerelement aansluitpunten te komen..

Motolab gelooft in MAATWERK voor DIE toepassingen. Wij leveren op verzoek en op afspraak maatwerk op jou motor! Subframe's , uitlaatbochten, you name it. bel of mail voor de mogelijkheden!

Zadels: Motolab's standpunt wat een ander beter kan dan wijzelf, besteden we uit of verwijzen we door. Bel of mail voor adressen

  • Mijn motor doet het niet (meer), repareren jullie ook?

antw: Nee Wij zijn gestopt met reparatie en reparatie werkplaats. Om 2 redenen: 1- reparatie aan oude motorfietsen is tijdrovend en dus relatief duur in werkuren voor de klant, probleem 1 is meestal het gevolg van 3 of meer andere problemen, waardoor van te voren geen prijzen af te geven zijn, in de praktijk leid dit tot verschillende verwachtingen en dat is voor niemand leuk. We richten ons dus primair op de klant welke ZELF 2 rechterhanden heeft, de meeste zaken zelf wil doen.

  • Ennnuhh Revisie, Tuning? Ik lees dat jullie dat wel doen?

antw: Klopt! Dat faciliteren we weer wel! Omdat niet iedereen met 2 rechterhanden over ALLE skills en/of Tools beschikt, faciliteren we daar graag in. Schoon, vetvrij, gedemonteerd aangeleverd, kunnen bv cardan assen voorzien worden van nieuwe kruislagers, uitgericht en gebalanceerd.  Laswerk kan geregeld, Revisie en / of tuning van blokken en bakken (los "uit de motor" aangeleverd!!) in de wintermaanden, afstellen van je motor en/of Carburatie & onsteking op de Dyno bank hier in Sleen (hele jaar door op afspraak, minimaal 2 weken van te voren inplannen).

  • Doen jullie niet aan gratis verzending vanaf een bepaald bedrag?

antw: NEE om 2 redenen: Ten eerste "gratis" bestaat niet, we zijn bij collega bedrijven welke dat wel "aanbieden" tegengekomen dat dat geld terug verdiend wordt op het duurder maken van bepaalde producten dan "noodzakelijk". Dit van een paar dubbeltjes per product oplopend tot soms wel €45 meer per product dan dat hetzelfde product bij Motolab aangeboden wordt!  Wij proberen ELK product zo eerlijk mogelijk te prijzen, zodat als je bij Motolab besteld je onder aan de streep het voordeligst uit bent EN je niet de porto van een ander (ergens) betaald!

De 2e reden is de volgende: afhalen is "gratis", echter ook dan maak je zelf kosten in tijd, brandstof, etc. als wij het verzenden maken wij die kosten, degeljke verpakking, goed dichtgeplakt met stevig plakband, we brengen de pakketten naar de post met de bestelbus of laten dat tegen betaling ophalen door de koeriersdienst en betalen de verzend dienst, daarnaast wil de belastingdiesnt dat wij BTW afdragen over die verzendkosten..Wat Motolab rekend is dus de absolute kostprijs (en minder), zodat wederom de moeite betaald wordt en de prijzen eerlijk zijn.

We verzenden echter wel tot 20KG voor het zelfde lage bedrag. OOK naar het buitenland!

  • Wat ik heb besteld, past ook wel in een enveloppe met een postzegel! Postzegel kost maar een paar cent, waarom dan toch minimaal € 5,40 verzendkosten?

antw: Wel hierom: Je wilt graag dat spullen aankomen (wij ook) bv. een sproeier uit een carburateur of een moer in een papieren enveloppe, scheuren in 90% van de gevallen gewoon stuk tijdens de sorteerprocessen bij de post.. gevolg je ontvangt een lege enveloppe, dan kun je niet verder en de vraag komt geheid bij je op.. wie betaald dat? Nou de post niet! Wij versturen dus ALLEEN nog maar in kartonnen brievenbus dozen (en heeeel soms een bubble enveloppe) Die moeten wij kopen en daar gaat ivm het gewicht een duurder verzend label op, daar moet BTW over verrekend, maar wederom, absolute kostprijs! EN... het komt (heel) aan!

Voorts is de postnl streng op maatvoering.. lijkt het een brievenbus maat maar toch 1 mm tehoog? dus boete... wie betaald dat?   dus doen we het dan in een pakketje, die kosten bij de post € 7,25 tegenwoordig..

  • Ik zie bij de betaal mogelijkheden geen "after pay" staan, waarom bieden jullie dat niet aan?

antw: Dat is een principiele keuze van Motolab. de "after pay" constructie zoals regelmatig aangeboden, is een dienst van een 3e partij. De winkelier krijgt gegarandeerd zijn/haar geld wel, ECHTER maakt jou als "klant" SCHULDENAAR en igv "onvolkomendheden" tot en met de deurwaarder aan toe met alle ellende (kosten) van dien (wat wellicht een deel van hun verdien model is?). Wij werken er in elk geval niet aan mee.

  • Ik zie bij Motolab een leuke/interessante motorfiets te koop, kan ik er op proefrijden?

antw: Op motorfietsen van 15 jaar of meer oud, laten wij niemand proefrijden. Waarom niet? Eenvoudig: wij kennen de daadwerkelijke technische staat van die motorfietsen niet, wat er bekend van is is altijd van mond tot mond, uit overlevering en dus niet 100% betrouwbaar. Motolab wil en kan daar niet voor aansprakelijk zijn en verkoopt ook die motorfietsen dus uitdrukkelijk onder onze verkoop voorwaarden. (kort gezegd, wij achten al die motorfietsen NIET geschikt voor de openbare weg op het moment van verkoop, je dient ze eerst zelf daarvoor geschikt te maken voor er op gereden wordt.)

Is de motorfiets jonger dan 15 jaar? Dan is er soms e.e.a mogelijk in overleg maar altijd nadat het aankoop bedrag afgegeven is als "borg".

 

Coronavirus (COVID-19)-Update

Deze situatie is bijzonder voor ons allemaal.
Maar ook in deze tijd helpen we je graag,
zoals 
je van ons gewend bent. 

Ook wij houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus (COVID-19) nauwlettend in de gaten.

update: 29/09/20  
Naar aanleiding van de RIVM richtlijnen & eigen inzicht is er besloten dat we de 1,5M afstands regel BLIJVEN aanhouden en GEEN AFHAAL mogelijkheid hebben, om corona-besmetting te voorkomen. Wij hebben EN personeel EN binnen ons pand | ontvangst ruimte NIET de mogelijkheid de 1,5 M te waarborgen tussen klanten en personeel.

Ook wordt er door een deel van ons team thuisgewerkt! Dus je kan opeens een ander achtergrondgeluid horen dan normaal...
Soms vaker wat tragere reacties op email en telefoon (iets uitzoeken duurt immers op afstand wat langer) dan je gewend bent...
Weet je in ieder geval waarom.

Het kan dus gebeuren dat wij telefonisch iets minder goed bereikbaar zijn.
Wij willen je ook vragen zoveel mogelijk gebruik te maken van het online contactformulier.

Zo kunnen wij de support die je van ons gewend bent blijven voortzetten. 
Alvast bedankt voor je begrip en medewerking! 

Ten aanzien van leveringen en vooraden:

Motolab is zelf voorraadhoudend en onze magazijnen zijn goed gevuld. We hebben vrijwel geen chinese producten, echter wel heel veel EU fabrikaat uit Duitsland en Italie, o.a. Mahle, Bing, Brembo, Domino, zijn in fase 1 al gesloten geweest  e.a. is weer op gang vooralsnog, met zeker nog incidentele "hick-ups" van wat meer specifieke onderdelen . Ga niet bellen of mailen:"is dit wel op voorraad?" in principe is het immers op voorraad anders een paar werkdagen later weer !  Dergelijke vragen kosten ons erg veel tijd en staat daadwerkelijke levertijd alleen maar in de weg. Als er lever problemen blijken te onstaan, melden we dat zo snel mogelijk en zullen zonder omhaal de betalingen terug storten indien gewenst.. Tip: bestel VOOR dinsdag 12.00u, dan zul je het vrijwel altijd op zaterdag op de mat "mocht het een keer uitverkocht zijn"  zodast je tijd hebt om te sleutelen en daarna te rijden.. Bestel je op vrijdag pas, wordt alles spannender mbt levering, hoewel dat vaak nog lukt mits voor 12.00u besteld

We houden je op de hoogte (update: 29/09/2020)
Houdt in toenemende mate rekening met kans op vertraging er is nog niets gecommuniceerd vanuit de vervoerders, maar 1 & 1 = 2.. dat wel.. We hebben gemerkt dat situatie in een land snel kan veranderen, houd hier rekening mee. Zo kunnen er bijvoorbeeld pakketpunten zijn die individueel als (winkel)eigenaar besluiten om dicht te gaan.

Als er wel sprake is van verstoringen zullen we dit zo snel mogelijk met je communiceren.

Update PostNL 16/3 ( MOGELIJK vanaf oktober WEER/nog steeds van toepassing!)
PostNL volgt de richtlijnen van de overheid en houdt contact met de autoriteiten om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Consumenten hoeven tot nader order niet meer op een handheld scanner te tekenen voor ontvangst van een pakket. De bezorger zal dat namens de ontvanger doen door de laatste drie tekens van het nummer van paspoort of rijbewijs te noteren na ontvangst.  

postnl klantenservice. t.a.v. corona Klik

International Service alerts regarding expected delays: Click

Verkooppunt

 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Betaal optie's|Zahlung|Pay

Webshop:

Afhalen  :

Verzending | Versand | Postage

Tot | Bis | Untill : 21 Kg

  • NL: € 5,40 of  € 6,98
  • DE: € 10,29
  • UK: € 11, 95
  • Other country's incl Scandinavia see in your shopping Bag
  • verzendkosten zijn incl. 21% BTW (zijn wij verplicht), derhalve BTW voor bedrijven terug te vragen.
© 2014 - 2020 Motolab | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel