Navigatie

FAQ / Veel gestelde Vragen

Omdat verschillende vragen vaker voorkomen zullen we proberen die meest gestelde vragen hier kort en bondig te beantwoorden (en uit te breiden indien gewenst)

 

  • Is de site van Motolab.nl veilig\secure?  ik zie geen groen slotje in de adresbalk

antw: JA! hoewel op de hoofdpagina's nog geen certificaat (https) zit (werken we aan), is dat al wel zo op de pagina's waar privacy gevoelige gegevens moeten worden ingevuld en in betaalschermen! Je ziet dan in de adresbalk dit staan: https://secure.mijnwebwinkel.nl/winkel/motolab/order/login/?mww_token=xxxxxxxxx

  • Is Motolab zelf voorraadhoudend? of bestellen jullie pas als ik als klant bestel?

antw:  Motolab is zelf voorraadhoudend! en... dat in 98% of meer van de gevallen! Bovendien als dealer van veel merken, hebben wij 2 tot 3 wekelijks aanvulling van die firma's. mocht de volgende dag een keer niet lukken, Wij streven er altijd naar om de bestelde producten uiterlijk zaterdag ochtend bij je op de mat te hebben, zodat je aan de slag kunt!

  • Ik zie geen voorraad staan bij het artikel welke ik wil bestellen, is die wel op voorraad?

antw: alles waar geen voorraad aantal bij staat zijn artikelen uit ons "basis" assortiment en in 98% of meer van de gevallen in ruime mate op voorraad!

  • Kan er geruild worden?

antw: In overleg is veel mogelijk, dus ook ruilen en/of geld retour. Naast de wetelijke kaders zoeken we altijd graag naar oplossingen. Bel of mail dus als je iets wilt ruilen en vraag naar de mogelijkheden. Nieuw, IN de verpakking & dus ongemonteerd zal zelden een issue zijn, sommige producten zijn echter "maatwerk producten" die maken of bestellen we speciaal voor jou op maat en zijn bedoeld voor op jou motor (qua maat en/of model)  en passen dus niet op een andere motor uit onze klantenkring. MEET dus altijd van te voren goed! Check altijd bij binnenkomst spullen, of het de juiste (bestelde) maat is (ook wij maken fouten af en toe). VOOR je besteld mag je altijd bellen of mailen voor advies!! (daarna overigens ook ;-)

Gebruikte/reeds gemonteerde producten kunnen wij niet retour nemen! Ook niet als wij de verkeerde maat gestuurd hebben. Meet en check dus van te voren! VOOR je monteerd! Toch gedaan? Bel of mail, zoeken we wederom naar een mogelijke oplossing!

Ligt de fout bij Motolab, betalen wij de verzend retourkosten d.m.v. het toezenden van een door ons betaald retourlabel, goed ingepakt en met dat label hoef je dat alleen nog maar bij Postnl af te geven.

Heb je zelf een foutje gemaakt of wil je een deel van je order ruilen maar de rest houden, ben je zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.

  • Kan ik bij Motolab terecht voor echte kennis en advies? als rijder en techneut?

antw: JA! Wij rijden en sleutelen al meer dan 34 jaar ZELF! Van tochten van 6000km of meer (per keer) bv. europa trips, zomer en winter rijden, tot en met restauratie oldtimers, revisie, tuning, modificatie, aanpassingen, "you name it" Dus geen trendy "wannabee" gedoe, hoewel we natuurlijk open staan voor nieuwe trends. De norm is en blijft echter "het moet wel goed"

  • Kan ik bij Motolab terecht voor onderdelen van Japanse en/of Amerikaanse motorfietsen? of willen jullie dat voor mij bestellen?

antw: NEE!  of genuanceerder : in basis niet, Motolab is Europese motorfietsen en onderdelen. Veel van onze producten passen uitstekend op japanse of andere motorfietsen en kunnen dus daar dus heel goed voor gebruikt worden. Maarrrrr we hebben geen verstand van niet Europese merken en kunnen er dus niet over adviseren (of dat past of niet).  Als we iets specifieks voor je Japanner of amerkaanse motofiets moeten bestellen, valt dat onder maat werk en kan dan niet geruild worden in het kader van de wet "kopen op afstand" (heb me bedacht, vind toch een andere kleur mooier of... mijn partner is het er niet mee eens)

  • Zijn jullie "puur" een internet shop of echte motorzaak en kan ik langskomen voor advies en/of spullen te bekijken en overleggen

antw: De wereld verandert, omdat 90% per post gaat tegenwoordig, hebben wij geen showroom meer. Dat helpt ook de prijzen zo mooi te houden, ECHTER bijna 30% van onze klanten komt regelmatig langs, voor advies, om iets te bekijken, te meten, te voelen, etc. dat kan altijd bij Motolab, maar maak even een afspraak, dan plannen we ruimte voor je in, zorgen dat hetgeen wat je graag wilt zien, klaar ligt/aanwezig is, etc.etc. vanzelfsprekend is kijken/langskomen vrijblijvend.

  • Ik zie geen aangepaste SUB-frame's, bochten kitjes of custom zitjes op de site van Motolab, leveren jullie dat niet?

antw: Voor deze toepassingen maar ook uitlaatbochten "geloven" wij niet in : "universeel". Universeel betekend, past (nog) net niet, "zit nog werk aan..". Bochten/buigsetjes... moet je nog zelf een lasser regelen, zadels = feitelijk vaak chinese 125cc motorfiets zadels van goedkoop skai oid..  goedkoop is hier vaak duur koop. zelfs merken Vonzetti oid blijkt in de praktijk soms met scheve veerelement aansluitpunten te komen..

Motolab gelooft in MAATWERK voor DIE toepassingen. Wij leveren op verzoek en op afspraak maatwerk op jou motor! Subframe's , uitlaatbochten, you name it. bel of mail voor de mogelijkheden!

Zadels: Motolab's standpunt wat een ander beter kan dan wijzelf, besteden we uit of verwijzen we door. Bel of mail voor adressen

  • Mijn motor doet het niet (meer), repareren jullie ook?

antw: Nee Wij zijn gestopt met reparatie en reparatie werkplaats. Om 2 redenen: 1- reparatie aan oude motorfietsen is tijdrovend en dus relatief duur in werkuren voor de klant, probleem 1 is meestal het gevolg van 3 of meer andere problemen, waardoor van te voren geen prijzen af te geven zijn, in de praktijk leid dit tot verschillende verwachtingen en dat is voor niemand leuk. We richten ons dus primair op de klant welke ZELF 2 rechterhanden heeft, de meeste zaken zelf wil doen.

  • Ennnuhh Revisie, Tuning? Ik lees dat jullie dat wel doen?

antw: Klopt! Dat faciliteren we weer wel! Omdat niet iedereen met 2 rechterhanden over ALLE skills en/of Tools beschikt, faciliteren we daar graag in. Schoon, vetvrij, gedemonteerd aangeleverd, kunnen bv cardan assen voorzien worden van nieuwe kruislagers, uitgericht en gebalanceerd.  Laswerk kan geregeld, Revisie en / of tuning van blokken en bakken (los "uit de motor" aangeleverd!!) in de wintermaanden, afstellen van je motor en/of Carburatie & onsteking op de Dyno bank hier in Sleen (hele jaar door op afspraak, minimaal 2 weken van te voren inplannen).

  • Doen jullie niet aan gratis verzending vanaf een bepaald bedrag?

antw: NEE om 2 redenen: Ten eerste "gratis" bestaat niet, we zijn bij collega bedrijven welke dat wel "aanbieden" tegengekomen dat dat geld terug verdiend wordt op het duurder maken van bepaalde producten dan "noodzakelijk". Dit van een paar dubbeltjes per product oplopend tot soms wel €45 meer per product dan dat hetzelfde product bij Motolab aangeboden wordt!  Wij proberen ELK product zo eerlijk mogelijk te prijzen, zodat als je bij Motolab besteld je onder aan de streep het voordeligst uit bent EN je niet de porto van een ander (ergens) betaald!

De 2e reden is de volgende: afhalen is "gratis", echter ook dan maak je zelf kosten in tijd, brandstof, etc. als wij het verzenden maken wij die kosten, degeljke verpakking, goed dichtgeplakt met stevig plakband, we brengen de pakketten naar de post met de bestelbus of laten dat tegen betaling ophalen door de koeriersdienst en betalen de verzend dienst, daarnaast wil de belastingdiesnt dat wij BTW afdragen over die verzendkosten..Wat Motolab rekend is dus de absolute kostprijs (en minder), zodat wederom de moeite betaald wordt en de prijzen eerlijk zijn.

We verzenden echter wel tot 30KG voor het zelfde lage bedrag. OOK naar het buitenland!

  • Wat ik heb besteld, past ook wel in een enveloppe met een postzegel! Postzegel kost maar een paar cent, waarom dan toch € 5 verzendkosten?

antw: Wel hierom: Je wilt graag dat spullen aankomen (wij ook) bv. een sproeier uit een carburateur of een moer in een papieren enveloppe, scheuren in 90% van de gevallen gewoon stuk tijdens de sorteerprocessen bij de post.. gevolg je ontvangt een lege enveloppe, dan kun je niet verder en de vraag komt geheid bij je op.. wie betaald dat? Nou de post niet! Wij versturen dus ALLEEN nog maar in kartonnen brievenbus dozen (en heeeel soms een bubble enveloppe) Die moeten wij kopen en daar gaat ivm het gewicht een duurder verzend label op, wederom, absolute kostprijs! EN... het komt (heel) aan!

  • Ik zie bij de betaal mogelijkheden geen "after pay" staan, waarom bieden jullie dat niet aan?

antw: Dat is een principiele keuze van Motolab. de "after pay" constructie zoals regelmatig aangeboden, is een dienst van een 3e partij. De winkelier krijgt gegarandeerd zijn/haar geld wel, ECHTER maakt jou als "klant" SCHULDENAAR en igv "onvolkomendheden" tot en met de deurwaarder aan toe met alle ellende (kosten) van dien (wat wellicht een deel van hun verdien model is?). Wij werken er in elk geval niet aan mee.

  • Ik zie bij Motolab een leuke/interessante motorfiets te koop, kan ik er op proefrijden?

antw: Op motorfietsen van 15 jaar of meer oud, laten wij niemand proefrijden. Waarom niet? Eenvoudig: wij kennen de daadwerkelijke technische staat van die motorfietsen niet, wat er bekend van is is altijd van mond tot mond, uit overlevering en dus niet 100% betrouwbaar. Motolab wil en kan daar niet voor aansprakelijk zijn en verkoopt ook die motorfietsen dus uitdrukkelijk onder onze verkoop voorwaarden. (kort gezegd, wij achten al die motorfietsen NIET geschikt voor de openbare weg op het moment van verkoop, je dient ze eerst zelf daarvoor geschikt te maken voor er op gereden wordt.)

Is de motorfiets jonger dan 15 jaar? Dan is er soms e.e.a mogelijk in overleg maar altijd nadat het aankoop bedrag afgegeven is als "borg".

Verkooppunt

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Betaal optie's|Zahlung|Pay

Webshop:

Afhalen  :

Verzending | Versand | Postage

Tot | Bis | Untill : 30 Kg

  • NL: € 5 of  6,95 
  • DE: € 10,90
  • UK: € 15, 49
  • Other country's incl Scandinavia see in your shopping Bag
© 2014 - 2017 Motolab | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.